Avocado and pea spread- Avocado en erwtjes spread

Als je naar beneden scrolt, kan je dit artikel in het Nederlands lezen 🙂

Nice to see you again!

School have started here and most people in the Netherlands tend to eat bread for lunch. I, however, never know what I want to put on it, so I almost never eat it. But since I have been making these spreads myself it has become a lot easier. Let’s go!

 

What you need

  • 1 avocado
  • 1 can of peas (240 grams)
  • 1 tablespoon of yogurt (for vegan opt for a plant based one)
  • 2 teaspoons of vinegar
  • salt& pepper

How to make it

  1. Clean the avocado and drain the peas.
  2. The rest is superduper easy: Chuck it all in a chopper and blend until smooth.
  3. Put it in a jar and it will keep for at least 5 days. Don’t be scared if it turns a bit darker on the top, just mix it through and it’s good to go.

Above I chose to add some hard boiled eggs and some curry and paprika powder, topped with a bit of Rock Chives Cress.

Have you ever considered making your own spread?

Hugs,

Me

Nederlands

Fijn om je weer te zien!

De scholen zijn in vrijwel heel het land weer begonnen en dat betekent dat er weer lunch “to go”  gemaakt moet worden. De meeste Nederlanders eten brood, maar ik weet nooit zo goed wat ik erop moet doen, wat resulteert in het feit dat ik bijna nooit brood eet. Een tijd geleden kwam het in me op om zelf broodbeleg te gaan maken en dat bevalt heel goed! Vandaag deel ik een van mijn recepten.

IMG_9909

Wat heb je nodig

  • 1 rijpe avocado
  • 1 blikje tuinerwtjes (240 gram)
  • 1 eetlepel yoghurt (als je voor vegan wil gaan, neem dan een plantaardige variant, ik had kokosyoghurt en dat was prima)
  • 2 theelepels azijn
  • zout en peper

Hoe maak je het

  1. Ontpit de avocado en lepel ‘m uit. Laat de erwtjes uitlekken.
  2. Verder is het heel simpel: Doe alles in een hakmolen en mix het tot het een glad mengsel is.
  3. Stop het in een luchtdicht potje of bakje en dan blijft het tot 5 dagen goed. Wees niet bang als de bovenkant verkleurt, gewoon omscheppen en het is weer prima ;).

Ik heb er hier nog een hardgekookt eitje op gedaan en wat curry en paprika poeder. Klein beetje Rock Chives Cress (van de AH, te vinden in het saladeschap) erop gedaan en smullen maar!

Had jij er al eens aan gedacht om zelf broodbeleg te maken?

Knuffels,

Miek

Leave a Reply

