BurgerClub- Rotterdam

Hi Burgerlover!

Als jij je meteen aangesproken voelt, maar zelfs als je een burgerlover wil worden: ga hier eten. Lees snel verder dan vertel ik je waarom!

Een paar weken terug was ik met mijn zusje in Rotterdam waar we ‘s avonds een event hadden in het Nieuwe Instituut. Na wat shoppen en voor het event wilden we toch nog even een lekker hapje eten. Van te voren had ik wat research gedaan op internet en ik had deze burgerbar gevonden.

De BurgerClub zit vlak bij Museum Booijmans Beuningen en het Nieuwe Instituut. Wij kwamen er al om 16 uur, omdat we zeker wilden weten dat we genoeg tijd hadden om te eten. Na het vriendelijke ontvangst van de eigenaresse van het verder nog lege restaurant kregen we de kaart voor onze neus.

En toen kwam die extra tijd meteen goed van pas, want ik kon maar niet kiezen! Ze hadden naast burgers van vlees ook een kipburger en vegetarische variant: The Dutch Weed Burger. Als je kiest voor een vleesburger ben je nog niet klaar met kiezen, want er is dan nog keuze uit 3 soorten vlees: Waygu (rund) , Iberico (varken) en MRIJ (Nederlands vlees). Je snapt mijn keuzestress misschien wel ;). Na veel wikken en wegen ben ik gegaan voor de Cheeseburger met MRIJ vlees. Mijn zusje en ik kozen ervoor om ook nog frietjes erbij te bestellen.

Burger2

Toen het eten kwam en ik mijn eerste hap nam was ik in de Food Hemel! Het was echt super lekker. Het broodje was lekker, de burger sappig en medium rare gebakken (zoals ik wilde), een knapperig blaadje sla en de saus maakte het helemaal af. Die frietjes waren trouwen ook bijzonder lekker, ze worden gebakken in olijfolie wat zorgt voor een speciale smaak. De hele avond heb ik nog haast vol verbazing rondgelopen over hoe lekker het was.

Tijdens het bestuderen van de kaart voor de burgers was ons oog ook al gevallen op de toetjes. We zaten na de burgers en frietjes echt behoorlijk vol, dus we hebben nog gezellig een uurtje daar gezeten tot we het weer aankonden. Ik ging voor de cheesecake, die vrij vast maar wel heel lekker was!

Al met al een hele toffe tent en hier moet je zeker eten! Ik vond dat het heel erg qua sfeer en de lieve prijs op Burger in Eindhoven, allebei tof.

Het oordeel
Prijs ♥♥♥♥♥ (€41 voor 2 burgers, 1 portie friet, 2x saus, 4 drankjes en 2 toetjes)
Sfeer ♥♥♥
Portie- formaat ♥♥♥♥
Smaak ♥♥♥♥♥ (Hemels)

Wat is een restaurant waar jij vindt dat ik echt eens langs zou moeten gaan?

Knuffels,
Miek

BurgerClub
Nieuwe Binnenweg 139-a, Rotterdam
http://www.burgerclub.nl
https://www.facebook.com/BurgerclubHolland/

Leave a Reply

