Manieren om te ontspannen// Ways to relax

If you scroll down you can read this article in English!

Lieve mensen,

Er zijn mensen die leven in het moment, mensen die plannen tot ze vol zitten, mensen die de rust zelve zijn, mensen die doorgaan tot ze (letterlijk) bij neervallen en alles ertussen/ combinaties hiervan. In dit artikel kan je een aantal activiteiten vinden waarin ik mijn ontspanning vind.

  
Sporten

Sport is een van de dingen waar ik echt heel veel energie van krijg. In het verleden sportte ik 7x per week, tot ik door inspanningshoofdpijn moest stoppen. Ik mistte het enorm en heb de laatste jaren sporten gevonden die ik wel kan doen. Hier een lijstje:

  • Yoga. Thuis op een matje, lekker muziekje op en gaan.
  • Pilates. Specifiek Blogilates. Zij heeft echt toffe videos; ook voor als je maar weinig tijd hebt.
  • Piloxing. Dit is een combo van pilates, dansen en boxen. Ik heb het 1x kunnen doen, omdat het nu tijdens colleges valt kan ik helaas niet meer. Echt een aanrader.

Verwen avondje

Ik associeer dit met logeren met vriendinnen toen ik jonger was (al ben ik helemaal niet oud, haha), maar waarom zou je niet? Maak een lekker voetenbadje en doe een lekker maskertje op, enjoy!

Koken/ Bakken

Dit is echt een activiteit waar ik heel blij van word. Nu ik op kamers woon doe ik het alleen veel minder. Maar huisgenoten worden altijd blij als er ineens een cake op de keukentafel staat. Zin om te bakken, maar wil je niet té lang in de keuken staan? Maak dan bijvoorbeeld eens de Lemon Drizzle Cake, supersimpel maar daarom niet minder lekker!

 

Weekend weg

Plan eens een weekendje weg. Gewoon midden in een periode. Ik heb afgelopen weekend doorgebracht in de Ardennen en het was heerlijk. Vorige week moest ik aanpoten om opdrachten al af te krijgen, maar zo’n weekendje is dan extra lekker. Maak een stedentrip (kan ook goedkoper in eigen land) of ga de natuur in!

Wandelen/ Fietsen

Zo simpel, maar iets wat je wel gewoon zou moeten doen. Helemaal nu in de herfst: geniet van de kleurende bladeren! Ga je omgeving ontdekken en neem even de tijd en rust om je gedachten op een rijtje te zetten. Een half uurtje buiten om alles even op orde te krijgen. Dan kan je daarna weer aan de bak of juist lekker ontspannen je bed in.

Mediteren

Voor sommigen klinkt dit echt ontzettend zweverig en dat begrijp ik compleet, want dat had ik eerst ook. Tot ik al bijna 3 jaar geleden de app Headspace tegen kwam. Ik zat in mijn examens en kon wel wat ontspanning gebruiken. Deze app begeleidt je in een meditatie van ongeveer 10 minuten en legt ook uit wat nu eigenlijk de bedoeling is met behulp van toffe animaties. Er zijn 10 “sessies” die je altijd overal gratis kan beluisteren, maar je kan ook een soort abonnement nemen waardoor je toegang krijgt tot gerichtere meditatiesessies zoals op gezondheid.

Wat is jouw go- to manier om te ontspannen?

Knuffels,

Miek

English

Dearest people,

There are people who live in the moment, people who plan until there is no space left, people who are relaxed, people that go on until they die and combinations of this. Today I will show you some ways I use to relax.
Working out

Working out is one of the things that truly gives me energy. In the past I worked out 7 times in a weak, until I got some kind of exertion headache. I missed it enormously, but luckily I found some new sports I can do. Here a short list:

  • Yoga: At home on my mat, relaxing music and go
  • Pilates: Specifically Blogilates. Cassey is so awesome. She also has really short workout videos for when you don’t have much time.
  • Piloxing: This is a combo between pilates, dancing and boxing. I had the chance to do it once, but the class is now during University hours, so sadly I can’t go anymore.

Spoil yourself!

Get your feet into a nice hot bath, put a mask on your face, do an oil cleanse, eat some lovely food and watch Netflix. Empty your mind and enjoy!

Cooking/ Baking

This in an activity that makes me very happy. Since I live on my own (I have a room with shared kitchen) I tend to bake much less. But my flatmates are always happy when there’s a freshly baked cake in the kitchen. Want to bake, but don’t want to spend hours in the kitchen? Try my Lemon Drizzle, super easy and so delicious.

 

Weekend trip

Plan a weekend you are going away. Just in the middle of a term. I did this a few weeks ago and went to the Ardennen. I had to work hard to finish my assignments in time, but it was so worth it. We hiked in the beautiful woods and went to a pretty city. I was super relaxed when I came back.

Hiking/ Cycling

Put on your hiking shoes or hop on your bike, especially now the leafs are starting to colour. Enjoy the environment and take some time to organize your thoughts. Just half an hours outside can be enough, afterwards you can continue your work with a fresh look or get to bed completely relaxed.

Meditation

Some people associate this with super spiritual people or I don’t know what and I understand, because I also did. Until I had my exams 3 years ago and I found the Headspace app. This app gave me so much clarity in my head. Andy guides you through a 10 minute meditation every day. His voice is so calming! There are 10, 10 minute long sessions for free, but your can also subscribe for more sessions (also more specific ones). Try it!

What are your go to ways to relax?

Hugs,

Me

Leave a Reply

