De Groene Meisjes- Boek Review

Hee Vrolijkerd!

Afgelopen zaterdag ben ik in Arnhem naar de signeersessie geweest van de Groene Meisjes. Als je hun niet kent, het zijn twee supervrolijke Amsterdamse “meisjes” met een blog (degroenemeisjes.nl) over alles wat bij groen leven hoort. Afgelopen maand is hun eerste papieren boek uitgekomen en die moest ik hebben! Lees mee voor mijn review.

Alle foto’s uit dit artikel (op de laatste na) komen van de blog van De Groene Meisjes (Hier)CoverGroeneMeisjes

Op de bewuste zaterdag in de WAAR winkel in Arnhem was ik (eerlijk is eerlijk) best een beetje zenuwachtig. Wat zeg je nou tegen zulke toffe mensen?! Just my silly mind, want ik heb een heel gezellig praatje met ze gemaakt en zij hebben toffe berichtjes in mijn boek geschreven. Ik ging met een mega smile die winkel uit kan ik je vertellen! 😀

Toen mijn moeder later die middag in een kledingwinkel kleding ging passen, vond ik een lekker bankje in die winkel om op te zitten en voor ik het wist had ik het boek gewoon uit! Volgens mijn moeder merkte ik soms helemaal niet dat er om mijn mening werd gevraagd, haha :).

Oké, nu over het boek! Ik ga niet te veel verklappen, want je moet het eigenlijk echt zelf lezen. Laten we eens in grote sprongen door het boek gaan.

De-Groene-Meisjes-1

Het boek begint met een hoofdstuk over groen eten. Zoals een echt Groen Meisje betaamd eten de Groene Meisjes volledig vegan en in dit hoofdstuk delen ze waarom en hoe. Er staat een boodschappenlijstje in om prijzen te vergelijken, maar ook een heel aantal watertandende recepten. Zo bijvoorbeeld taartjes (zonder noten, yay!) en een broccoli soepje.

In het tweede hoofdstuk slingeren Merel en Jamie verschillende onderwerpen aan met betrekking tot Groen Leven. Waar kan je in je make- up rekening houden met het milieu en hoe zit dat met eerlijke mode?

De-Groene-Meisjes-2

Een heel stuk verder vertellen ze over hoe je groen kan reizen en ik wilde daardoor meteen op de trein naar Berlijn of waar dan ook eigenlijk…  Het lijkt me zo ontzettend vet om met locals vette restaurantjes of plekken in zo’n grote stad te ontdekken!

Het laatste hoofdstuk heet Groen Denken en daarin vertellen ze eigenlijk over hun mindset. Je hoef en kan niet altijd de groenste zijn, maar kleine dingetjes maken al verschil. De Groene Meisjes zijn heel open en totaal niet afkeurend. Ze brengen naar voren dat jij als mens moet doen waar jij je goed bij voelt en wat bij jou past. Ze schrijven zodanig dat jij je als lezer geaccepteerd voelt voor wie je bent en dat vind ik heel knap geschreven!

Het boek is een grote vrolijke en inspirerende verzameling van informatie en tips hoe je je leven groener kan maken. Tips waren bijvoorbeeld de documentaires Fat, Sick and Nearly Dead (deze heb ik een half jaar geleden gezien, waarna ik ben gaan rebootten met mijn vader) en Cowspiracy. Deze laatste heb ik die zaterdagavond meteen ook gekeken en het is echt een aanrader!

Al met al een boek waar het enthousiasme van Merel en Jamie vanaf spat en waar je zelf tips en tricks uit kan halen waar jij op dat moment wat mee kan. Een boek vol inspiratie en wat je aanzet tot denken. Kopen dus!

IMG_0132

Welk boek heeft jou het meest geïnspireerd?

Knuffels,

Miek

Alle foto’s uit dit artikel (op de laatste na) komen van de blog van De Groene Meisjes (Hier)

Leave a Reply

