Workout met een kaartspel?!

Hoi! Het is al weer een hele tijd geleden dat ik wat heb gepost, maar ik heb weer wat voor jullie: een toffe workout van maar 25 minuten die je samen met iemand anders doet.

image

Hijs jezelf in een sportieve outfit en spoor ook je vriend(in) aan om dit te doen. Schud een spel kaarten (zonder jokers), zet een flesje water klaar en zorg dat je een timer zet op je telefoon voor 25 minuten.

Gedurende deze 25 minuten gaan jij en je maatje om de beurt een kaart om draaien en de workout doen die op de kaart staat. Elk symbool staat voor een soort workout en het getal voor het aantal keer dat je de oefening moet doen.

Oefeningen

Harten: Jumping Jacks

Schoppen: Squats

Klaveren: Superman (ga op je buik liggen en til je armen en benen op zo hoog als je kan)

Ruiten: Push- ups

Boer: 12 x

Vrouw: 16 x

Heer: 20 x

Aas: 30 Golfballs

Scroll naar beneden voor uitleg over de moves.

vb. Harten 5= 5 jumping jacks, klaveren vrouw= 16 supermans. Ruiten aas= 30 golfballs. 
Denk eraan dat je dus een team bent en racet tegen de klok. Moedig elkaar aan en win deze battle! Is het te makkelijk? Verdubbel dan het aantal keer dat je een oefening moet doen of verander de workout move zelf.

Start de timer!

Knuffels,

Miek

Uitleg moves

Jumping jacks

Zet je benen naast elkaar en houd je armen naast je lichaam. Spring de lucht in om vervolgens te landen met je armen naar boven (met een zwaaiende beweging moet je ze daar brengen) en je benen gespreid. Spring vervolgens nog een keer en land weer in de startpositie. Dit is 1 jumping jack.

Squats

Zet je voeten op schouderbreedte en zak door je knieën. Zorg ervoor dat je billen naar achteren gaan en dat je knieën boven je voeten blijven. Strek je benen vervolgens weer zodat je weer rechtop staat. Dit is 1 squat.

Superman

Ga op je buik liggen met je armen boven je hoofd en je benen gestrekt en gespreid. Til vervolgens zowel je armen als benen op en laat ze weer langzaam zakken. Dit is 1 superman.

Push- ups

Ga wederom op je buik liggen. Plaats je handen net naast je lichaam, ter hoogte van je borst en zet je tenen op de grond (beginners: zet je knieën op de grond en til je onderbenen op, kruis je onderbenen). Strek je armen nu en zorg ervoor dat je lichaam recht is (als een plank). Dit is de beginpositie.

Zak vervolgens door je armen tot je armen in een hoek van 45 graden zijn. Zorg ervoor dat je recht blijft. Strek vervolgens je armen weer, zodat je in de beginpositie komt. Dit is 1 push- up.

Golfballs

Ga rechtop staan en strek je armen naar de zijkanten. Buig je armen vervolgens tot een hoek van ongeveer 90 graden en zorg ervoor dat je handen op schouderhoogte blijven. Beweeg je armen vervolgens in cirkels. Houdt deze klein. Stel je voor dat je hand om een golfballetje draait. 1 cirkel (met beide armen tegelijk) is 1 golfball.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s